|
 Ett Svenskt World of Warcraft-forum |
 |
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
telack

|
Posted: Fri Jan 29, 2010 10:07 am Post subject: Tjäna gold som Tailor och Enchanter |
|
|
Hejsan jag vet många bra tricks att fixa guld på in WOW.
Ett som jag använder mig av som Enchanter och Tailor är relativt snabbt.
Som ger lite utan att behöva farma i flera timmar och jag har för mig att du inte behöver ha högsta skillen in dessa profession för det.
1. Köp in Netherweave Cloth för 25 silver eller mindre på AH
2. Tillverka Netherweave Pants och disenchanta dem
3. Du får Arcane Dust som du kan sälja för 3g styck eller Greater Planar Essence som du kan sälja för 16g styck.
4. Tänk 30g för 20 Arcan Dusk eller 160g för 10 Greater Planar Essence.
Och du får alltid Arcane Dust eller Greater Planar Essence från att disenchanta Netherweave Pants. Du måste även köpa Rune thread men det kostar inte så mycket utan tråd kan det bli jobbigt att sy LOL
OBS men kolla innan så att på din server priset ligger på minst 3g styck för Arcan Dust och 16g styck för Greater Planar Essence. Annars går du minus.
Kommer att lägga in lite andra trick senare här som funkar för mig att få guld. _________________ Lord Telack |
|
| Back to top |
|
 |
Midaros

|
Posted: Fri Jan 29, 2010 12:05 pm Post subject: |
|
|
Man kan tjäna ihop flera Guld på Enchanting och som Tailor redan innan man når lvl-10.
Som låg level och/eller när man startar upp enchanting, så kan man öka sin skill på att bara disenchanta.
På en del realms med mycket folk på kan man köpa låg level prylar på AH för under 25 Silver och sedan disenchanta dem och då får man som regel flera strange dust och ibland magic essence.
(Disenchantar man vapen så kan man även få shards.)
Sedan kan man oftast lätt sälja strange dust för 25 silver styck och magic essence för 50 silver styck.
(OBS! Kolla priser på din server först.)
Säg att du bara har 1 Guld och köper 4 prylar för dina pengar och sedan får 1 strange dust av den första, 2 av den andra och fyra av den tredje samt en magic essence av den sista, då får du lite över 2 Guld från försäljningen, så då har du dubbelt så mycket att handla för nästa sväng osv.
Har man otur så kan man gå back på någon enstaka grej men man kommer lika ofta att gå extra mycket plus på någon annan, så i det långa loppet blir det en skaplig vinst.
Som bäst har jag lyckats köpa 10 olika prylar för 1 Guld och från disenchanting har jag ibland fått ut 5 strange dust eller 2 lesser magic essence av en enda pryl, så handlar man smart och har lite tur med vad som droppar kan man tjäna ihop massor med Guld i veckan, och det med bara en lvl-5 gubbe.
Köp aldrig prylarna på Buyout utan ha mycket tålamod och handla bara med Bids, om någon annan behöver använda prylen så är de alltid villiga att betala mer än dig som bara ska disenchanta, men det finns massor av prylar som ingen normalt vill ha och därför kan köpas mycket billigare som High Bidder.
Sälj aldrig till det lägsta priset, dvs. bjud inte under andra säljare som sätter ner sina priser mycket lågt för att snabbt få in pengar, utan sätt ut materialet för vad som är rimligt lågt. På en server med mycket folk är det också alltid hög omsättning av material på AH, så om det inte är för många disenchanting farmare så kommer det lite dyrare materialet också att bli sålt när det billiga har tagit slut, om man inte har bråttom så får man alltså mer betalt för sitt material.
Och det bästa med att sälja enchanting mats på AH är att det inte kostar något när man inte får det sålt, det är bara att sätta ut det igen.
Har man dessutom tailoring så kan man på många ställen snabbt farma ihop flera stackar med linen cloth och sedan tillverka [Brown Linen Pants]. Av en stack på 20 Linen Cloth och 5 Coarse Threads så gör man 5 byxor som sedan disenchantas och säljs på AH för minst 1 och med lite tur upp till 2 Guld. Hittar man ett bra ställe med humanoids mobs på lägre level som snabbt återuppstår, kan man nog skrapa ihop flera Guld i timmen.
(Sedan så får man naturligtvis också ihop massor med linen cloth bara genom att man questar normalt.) |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - Design: niedermayr.cc for phpbbstyles.eu World of Warcraft and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
|