WarcraftGuide.se Forum Index
Ett Svenskt World of Warcraft-forum
FAQ  °  Search  °  Memberlist  °  Usergroups  ° Register  °  Profile  °  Log in to check your private messages  °  Log in 
Googla för helvete

Problem med låg DPS

Post new topic   Reply to topic    WarcraftGuide.se Forum Index -> Death Knight
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Gizmo

PostPosted: Tue Jan 19, 2010 2:56 am    Post subject: Problem med låg DPS Reply with quote

Tja.. Har en 80 DK som jag har (enligt vissa) låg DPS med. Kör jag HC så kan jag ligga på 1,5-3K i DPS, men vanligast runt 2,5K over all enligt min DPS mätare (SKADA).
O enligt vissa i gruppen som lägger ut DPS mätaren så kan jag ligga nere på 1k ibland fast jag kör min rotation.
Jag har fullt T9 gear (Koltira 5/5) o där finns dem som klagar.
Har kollat min rotation o spec o de ska visst vara Up to date till 3,3.
Samma med gemsen, dem ska med vara rätt. men vad vet jag.. Laughing

Prova köra på en target dummy med ALLT jag hade o kom då upp till 3,5K
Har både blood o unholy spec, men de e ingen större skillnad på DPS:en tycker jag..

Jag e ju ingen Imba spelare eftersom jag blev inlurad i detta spel för lite mer än ett halv år sen så jag försöker o lära mig enu..

Vill ni ta en titt på gubben o se om ni hittar ngt fel på den så vasse go.
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Balnazzar&n=Hellsifur

... MvH Gizmo
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fairlane

PostPosted: Tue Jan 19, 2010 1:15 pm    Post subject: Reply with quote

Vad har du för hitrating?
Back to top
View user's profile Send private message
Midaros

PostPosted: Tue Jan 19, 2010 3:28 pm    Post subject: Reply with quote

Kan inte så mycket om DK, men olika strider är olika fördelaktiga för olika specs och klasser, så ibland kommer din spec/klass att vara sämre och ibland bättre.

DPS kan bara jämföras mot vissa särskilda Bossar och aldrig mot Trash. Over all beror väl även på hur mycket du har fått springa omkring och om du har dött någon gång under instansen ?

Finns det någon annan DK som presterar bättre än dig i samma strider ?

Då kan du kolla på hans spec/gear och om du frågar snällt kanske du kan få något riktigt bra tips av honom också.

Vilka är det som klagar, i Guilden eller i LFG ?

LFG innehåller många gnällspikar och ofta vet de inte själva vad de pratar om, så därför behöver man inte ta dem så allvarligt.
(Fast det är ju alltid bra att försöker bli bättre i varje fall.)

Om det däremot är i Guilden som det klagas ska det tas på högsta allvar men då ska de även kunna tala om vad du gör för fel och hur du ska kunna bli bättre, samt även hjälpa till med att skaffa gear mm.

Bra Raiding Guilder brukar ha något som kallas för Class Leaders och de ska vara mycket bra på sin klass och hjälpa övriga i Guilden som spelar den klassen.

Om du inte är med i någon Guild kanske du borde söka till någon av de bättre på din server.
Back to top
Gizmo

PostPosted: Tue Jan 19, 2010 3:45 pm    Post subject: Reply with quote

AP = 3806
Hit = 385 eller 11,74%
Crit = 31,62

med min Tyrannical Beheader two-hand yxa.

AP = 3668
Hit = 357 eller 10,89%
Crit = 33,29

Nighttime 2x One-hand yxa.

Skiftar lite mellan dem.

...............................................................
Har även Rimefang´s claw 2X one-hand svärd men använder dem nästan aldrig..

AP = 3728
Hit = 357 eller 10,89%
Crit = 31,62
Back to top
Gizmo

PostPosted: Tue Jan 19, 2010 3:52 pm    Post subject: Reply with quote

Nä guilden gnäller inte på mig.. där ligger jag ofta uppe på dps listan.

De e dem inne på LFG. Jo kollar jag kurent fight på stora bossarna så kan jag komma upp på 3k om jag har tur, o de e där vissa wainar på att jag jag gör dålig DPS. Dem vill jag ska upp på 4-6K. Om de e nu möjligt.

Jag strävar ju efter o bli bättre så de e därför jag vänder mig hit o ser om de e någon som kan mer om DK än vad jag kan..
Back to top
Midaros

PostPosted: Wed Jan 20, 2010 12:54 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kör själv inga raider eller heroics ännu så jag har inte något riktigt eget grepp om vad som krävs, men från vad jag har läst så är de här siffrorna ett ungefärligt minsta krav för DPS i allmänhet:

Heroic - 1.5k
Naxx - 2k
Ulduar - 3k
TOC - 4k
ICC - 5-6k

Mer DPS behövs bara om någon annan i gruppen behöver boostas eller slackar, i övrigt så är folk bara stressade och vill att instansen ska gå så fort som möjligt eller vill med brutalt våld forcera sig igenom utan att använda taktik.

Du kommer säkert att kunna göra mycket högre DPS och kanske över 6k så småningom, när du får bättre utrustning, men den bästa utrustningen finns, (just nu), inne i ICC och för att ta sig dit behöver man först utrusta sig i de andra instanserna stegvis. Heroic är till för att nya lvl-80 ska kunna få tillräckligt bra utrustning för att klara Naxx osv.

När det gäller Dual Wield för Death Knights så tror jag att det rent allmänt uppfattas som sämre än att använda ett tvåhands vapen och är inget som rekommenderas.

Death Knights har TRE olika hit caps, en för dual wield, en för tvåhands och slutligen en för spells. Om du använder tvåhands vapen och har tagit talangen "Virulence" så tror jag att du har tillräckligt med hit, kanske till och med mer än du egentligen behöver. Väljer du däremot dual wield och har talangen "Nerves of Cold Steel" så behöver du komma upp i 24% hit för att aldrig missa med ditt off hand weapon.

Här är två läsvärda länkar om Death Knight DPS:

http://elitistjerks.com/f72/t61176-blood_simple_blood_dk_dps_guide_updated_3_3_a/

http://ensidia.net/frontpageimage/60/
Back to top
Fairlane

PostPosted: Wed Jan 20, 2010 2:58 pm    Post subject: Reply with quote

ofta i LFG grupperna så gnälls det en hel del...det finns en hel del idioter där ute som man inte skall lyssna på...

Först och främst...har dom synpunkter om din dps..skall dom hjälpa dig och inte klaga...

Är det en fråga om taktik som gäller under en boss fight skall RL informera om det innan man börjar slå på den bossen...och är man smart så säger man till om man inte har förstått...bättre att be om hjälp än att tro att man kan spela som man kan taktiken när man egentligen inte har nån susning..

All typ av dps, dmg och healing mätare är en sanning med modifikation..Dör man under fajten (som kan bero på vad som helst) så ramlar man ner drastiskt i listan....har man andra uppgifter, typ stunna, feara eller kita mm. då tar det den tid som andra gör dps....Spelet bygger inte på dps när man raidar eller gör instanser..utan på samarbete i gruppen...

I vår guild låter vi ny dingade 80 vara med i Ulduar och när vi rep. grindar ICC....Målet är ju att låta dom få en chans till bättre gear och att dom så smånningom kan bidra till ett bättre raidande...

Det är ungefär som Midaros skriver när det gäller dps i dom olika raiderna..men det är stor skillnad mellan normal mode och heroic mode...

ICC 10m Normal mode har dock inte ett behov av 5-6k..räcker gott och väl med 4-4.5K...men som sagt taktik är mer än dps....

Onyxia Lair är en raid som man kan lätt vipa på om man inte kan taktiken. Men när alla kan den är den lätt...

DK är väldigt populära som tanks....och bristen på tank gör att man lätt kommer i grupper...nåt att tänka på Wink

Läste på ett annat forum följande citat: Om tanken dör så är det healerns fel...dör healern är det tankens fel..men dör dps så är det deras eget fel....

All dps kan undvika agro med nån av sina förmågor och att sluta dps:a för en kort tid gör också att man undviker agro....dps är inte allt utan samspel och sitt eget kunnande om sin karaktär är mycket mer viktigt..
Göra rätt sak vid rätt tillfälle och ha en överblick vad som händer runt omkring dig...

http://www.mmo-champion.com/class-death-knight/
Ett forum på Engelska som också kan vara läsvärda.
Back to top
Gizmo

PostPosted: Wed Jan 20, 2010 11:59 pm    Post subject: Reply with quote

Jo taktik o sånt går alltid bra. Inga större problem med det.
Men jag tackar så mycket för svaren jag fick. Verkar som om jag inte har ngt o oroa mig över visst.
Laughing
Back to top
Post new topic   Reply to topic    WarcraftGuide.se Forum Index -> Death Knight All times are GMT
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum