WarcraftGuide.se Forum Index
Ett Svenskt World of Warcraft-forum
FAQ  °  Search  °  Memberlist  °  Usergroups  ° Register  °  Profile  °  Log in to check your private messages  °  Log in 
Googla för helvete

Specc, gear mm

Post new topic   Reply to topic    WarcraftGuide.se Forum Index -> Hunter
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tombas

PostPosted: Sun Dec 20, 2009 3:58 pm    Post subject: Specc, gear mm Reply with quote

Har nyligen dingat 80 med min första gubbe vilket är en dwarf hunter. Jag har kört med BM-specc fram tills nu.
Nu försöker jag få bättre gear och kör mycket instanser. Vad är egentligen bästa speccen för det? Och vad för gear ska jag satsa på?
Midaros

PostPosted: Tue Jan 12, 2010 7:30 am    Post subject: Reply with quote

Har du sökt upp och läst igenom andra liknande trådar ?

Standard specs för raids mm. brukar man kunna hitta på wowwiki och andra liknande ställen.

Om du har några speciella frågor förutom det, så behöver du ställa mer detaljerade frågor.
Back to top
View user's profile Send private message
Tombas

PostPosted: Tue Jan 12, 2010 12:16 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har kollat upp lite sedan jag skrev här och fått till lite bättre gear. Kollade även in maxdps.
Jag kör Survival 0/15/56. Har ett gearscore som ligger runt 4700-4800 men min dps brukar ligga på 2900 när den är som högst men känner ändå att jag borde ligga högre, för den droppar fort till ca 2200 vilket känns uselt. Rotation Kill shot - explosive shot - black arrow - aimed shot - serpent sting - steady shot.

Här är en länk till Tombas

/Lisa
Fairlane

PostPosted: Tue Jan 12, 2010 12:40 pm    Post subject: Reply with quote

Kör du pvp eller pve? vad jag förstår från ditt inlägg kör du pve.

Jag spelar inte själv hunter men min sambo gör det...hon har också liknande problem med dps:en...Det blev dock lite skillnad när hon fick set bonusen på Trumph gearet.

Det jag vet om hunter är att när man börjar man hamna runt 4700-5000 i GS (gearscore) så skall man satsa på agility fullt ut för alla gems (håll koll på meta bara) och ench.....

Men i övrigt så verkar ju du spela på ett korrekt sätt när det gäller hunter...

Det som irriterar mig på hunter är att den är rätt så svår spelad när man börjar kunna jämföra sig med andra raidande spelare..Men som hunter har man en roll som innebär att man skall göra mer än max dps hela tiden...Mage t.ex har en lite lättare roll och behöver oftast bara "dundra" på med sin dps medans en hunter skall hålla koll på sitt pet, sätta trap, gör confussion shot osv osv...dom sec. som det sker på är på bekostnad av dps och därför blir en jämförelse orättvis...en hunter blir också oftast satt på att ta adds som måste kitas (dras runt med) eller nån adds som måste på nåt sättas ur spel....t.ex dom Onyxia runder jag gått har hunter fått rollen som att skjuta på Onyxia medans Mage och Melée dps tar hand om addsen och eliten..att dps:a onyxia i det fallet gör att man får mindre dps än dom som gör en massiv aoe...Det som skiljer sig litegrann också mellan en mage, hunter och lock är att hunter måste springa runt medans mage och locken kan förflytta sig via sin spells till andra sidan av rummet instant..En jämförelse med melée dps skall man nog inte gör eftersom det är helt olika förutsättningar...En dps stark warrior, rouge eller Pala är svår att slå eftersom dom ligger hela tiden på bossen och rör sig inte så mycket utanför deras dps radie...(finns visserligen visa undantag beroende på bossen)... I HoR så har vi ju Ick där Melee dps har lite svårare än range dps...AOEn som Ick gör gäller ju att man springer en bit bort från han och sen måste dom tillbaka och den tiden har range dps hunnit gjort en hel del dmg....

Men jag håller med dig om att hunter ha svårt att komma upp i dps....men jag skall nog säga att jag varit i grupper där en hunter har varit högst upp i dps listan....Frågan är bara hur dom gör?
Back to top
Tombas

PostPosted: Tue Jan 12, 2010 3:14 pm    Post subject: Reply with quote

Tack för ditt svar.
Jo, det är pve jag kör. PvP är en helt annan historia för mitt spelande men ska träna upp mig där så småningom. Får se om jag lyckas bättra på min gubbe. Sen blir det nog att starta en melee alt. Frågan är vilken Smile
Midaros

PostPosted: Tue Jan 12, 2010 5:29 pm    Post subject: Reply with quote

Innan man når hit cap, som är 263 för en lvl-80 Hunter mot en end game boss i dagsläget, så är hit rating viktigare än agility.

Sedan har jag förstått att vissa Survival Hunters förespråkar att man ska ta en poäng i "Improved Aspect of the Hawk" och använda Glyphen "Glyph of the Hawk".

"Glyph of Explosive Shot" ska vara den absolut bästa och beroende på raid omständigheter så kommer antingen "Glyph of Kill Shot" eller "Glyph of Steady Shot" på sista plats.

Länken till din karaktär visar att du har en Boar med bara två talangpoäng utsatta, de absolut högst rankade djuren för DPS, är Wolfs och en varg kan med rätt utsatta talangpoäng tillföra c:a 10% av din DPS.

Här finns lite mer matnyttig läsning: http://www.warcrafthuntersunion.com/guides/
Back to top
Tombas

PostPosted: Tue Jan 12, 2010 9:09 pm    Post subject: Reply with quote

Jo, min boar var det första pet jag körde med först men han blev inte långvarig. Körde med spindeln upp till att jag började questa i Grizzly hills där jag skaffade mig mitt tanking pet för solospel upp till 80. Nu kör jag med Revland (cat) och nu när du skrev om vargen så kom jag på att jag har läst det någonstans. Ska köra på det fram över tänkte jag.

Tack för tipset/n. Ska genast läsa på lite på sidan du länkade till, super!
Post new topic   Reply to topic    WarcraftGuide.se Forum Index -> Hunter All times are GMT
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum