|
 Ett Svenskt World of Warcraft-forum |
 |
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
DevilOnEarth
|
Posted: Sun Aug 30, 2009 5:39 pm Post subject: Din egen klass |
|
|
Om Blizzard skulle låta dej göra en klass precis som du ville ha den,
hur skulle den då vara?
Min klass skulle nog vara ungefär som en DK som kan förvandla sig precis som en Druid, fast med fränare former ofc.
Den här tråden är bara för skojs skull ^^
Tips till specifikationer: Vapen, Armour, Talent tree, Healer, Dps, Tank?, Race only? _________________

Last edited by DevilOnEarth on Tue Sep 01, 2009 6:33 pm; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Midaros

|
Posted: Tue Sep 01, 2009 4:59 pm Post subject: |
|
|
Jag skulle vilja ha en hybrid klass som har pets, fast istället för DPS eller tankande pets som Warlocks och Hunters har så ska dessa pets vara typ Elementals som healar.
Petsens DPS ska vara magisk och ske från avstånd samt bara vara en liten del av karaktärens DPS. De ska till största delen vara där för att supporta spelaren eller gruppen, från det bakre ledet.
Klassen skulle fungera som en motsats till Warlocks, lite som en blandning av Shamaner och Rogues med Energy och kombo poäng med avslutande attacker.
Talangträden ska ha en gren för Tanking, Healing och DPS. Dual Wield men utan sköld, lite typ avoidance tanking, fast med Mail Armor.
Karaktären själv ska bara kunna närstrid med enhandsvapen medans Elementarerna ska stå för Healing och caster DPS, något i stil med den här trinketen:
Defender of the Timbermaw
Use: Calls forth a Timbermaw Ancestor to fight at your side and heal you.
Casts Healing Touch on you and your party for 500 health if they fall below 50% health.
Deal 200-300 nature damage to enemies.
Lasts 20 seconds.
Has 500 health.
Doesn't scale past level 60.
http://www.wowwiki.com/Defender_of_the_Timbermaw
Fast Elementarerna ska vara permanenta och kontrollerbara precis som Warlocks Demoner och Hunters Beasts.
Beroende på karaktärens attacker får petsen mer Mana till sina Buffar, Healing och DPS.
Det ska finnas sex olika Elementarer, tre enklare som alla får och sedan tre mer avancerade som man bara kan få en av, för varje talangträd, vid typ 41 poäng.
Om man tex. väljer Tanking trädet får man en pets som kan ge stamina buffar och mer armor, man gör själv mera threat men mindre DPS och det överförs mindre mana till peten.
Medans DPS trädet får pets med buffar för mer attackpower och haste men man får mindre threat och det överförs mindre mana till peten.
Slutligen så får Healing trädet en mycket bra Healing pet men karaktären själv gör bara minimalt med threat och DPS, fast attackerna överför mera mana till peten.
De tre enklare Elementarerna ska vara inriktade mot antingen Tanking, DPS eller Healing men alla ska kunna lite enklare Buffar, DPS och Healing.
De tre avancerade ska bara kunna sin specialitet men istället vara väldigt bra på den.
Petsen ska inte summonas eller tämjas utan istället får man lära sig att skapa dem med hjälp av de fyra elementen. |
|
| Back to top |
|
 |
DevilOnEarth
|
Posted: Tue Sep 01, 2009 6:26 pm Post subject: |
|
|
Ojoj lite mer detaljerad beskrivning än min, bestående av en mening xD
Men det lät som en otroligt spännande klass, kanske något för nästa Hero-klass?
Btw: Vapen och Armour, ska det också påverkas av talentsen?
Typ Healing:Cloth, Staff/Wand
Tanking: Plate, Sköld
Dps: Mail/Leather, Swords, Axe etc.?  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Midaros

|
Posted: Tue Sep 01, 2009 9:12 pm Post subject: |
|
|
| DevilOnEarth wrote: | Btw: Vapen och Armour, ska det också påverkas av talentsen?
Dps: Mail/Leather, Swords, Axe etc.?  |
Hmm, förstår inte riktigt vad du menar, det finns idag ingen klass som kan ändra/lära sig fler vapen eller armor typer genom talents, så det skulle inte vara riktigt rättvist om en klass fick göra det men inte de andra.
Tänkte mig att karaktären skulle vara en ren Melee fighter, som Warriors och Rogues, med Dual Wield, enbart enhandsvapen, ingen sköld och Mail Armor.
(Intressanta stats skulle vara Agility, Strenght och Stamina.) |
|
| Back to top |
|
 |
Fairlane

|
Posted: Wed Sep 02, 2009 8:08 am Post subject: |
|
|
| Quote: | | Fast Elementarerna ska vara permanenta och kontrollerbara precis som Warlocks Demoner och Hunters Beasts. |
Detta skulle var drömmen för en shaman idag..dom Elementarerna dom gör idag är ju totalt okontrollerbar och gör många ggr det man inte vill att dom skall göra..
Skulle gärna finnas i botten av talent träden för shamaner. T.ex Elemental shaman kan få en Elementar (om dom speccar just den egenskapen) som är kontrollerbar och gör healing och en Resto shaman får en tanking Elementar..allt för att kunna få en bra kombination....Självklart skall Elementarens egenskaper inte vara hur bra som helst..utan mer en hjälp på vägen....
Jag gillar det här med att göra karaktärsquest.....t.ex som Paladin som får ett mount via en questserie...Så borde det ju kunna vara för shamaner...man får en quest i nån av dom högre levelgraderna som gör att man kan få en kontrollbar elementar..Sedan i sitt eget talent träd så kan man specca vilken typ av elementar man vill ha beroende på vilket träd man nu väljer. Men det kanske skulle bli lite orättvist mot andra klasser...
Skulle också vara roligt att få präster med en typ av ängel som kom fram och hjälpte dom med dps/healing eller skydd på andra sätt..Dom kunde t.ex lägga helande auror eller auror som tog upp en viss skada...Detta skulle då vara en annan form av buff men som pågick under hela striden eller så länge Prästen önskar ha dom framme.
Tycker dagens buffar är lite tråkiga...alla klasser borde (som kan nån typ av buff) ju ha "en pet" som kan utföra dessa + en del andra egenskaper som inte är allt för avancerat. Klart vid en 25m raid och alla tar fram dessa så skulle det kanske bli alldeles tok rörigt....kanske inte är sån bra idé ändå..Men jag håller nog fast att präster skall få en ängel
Last Stand för en Protection warrior borde kunna se annorlunda ut...Karaktären borde transformeras till ett stort jätte muskelberg till monster som ser ut att klara hur mycket stryk som helst. Last Stand borde också öka armorvalue och defensrating (tror bara den ökar hälsan idag). Varför inte en 10% ökning av dessa 3 egenskaper. CD skulle vara 5-10min eller mer och längden på transformeringen borde vara 15sec eller nåt.. Det skulle helt klart vara häftigt...samtidigt som resten av gruppen skulle märka när tanken började närma sig slutet eller ett problem av bossfighterna.
"Shaman Rocks"  |
|
| Back to top |
|
 |
DevilOnEarth
|
Posted: Wed Sep 02, 2009 3:30 pm Post subject: |
|
|
| Midaros wrote: | | DevilOnEarth wrote: | Btw: Vapen och Armour, ska det också påverkas av talentsen?
Dps: Mail/Leather, Swords, Axe etc.?  |
Hmm, förstår inte riktigt vad du menar, det finns idag ingen klass som kan ändra/lära sig fler vapen eller armor typer genom talents, så det skulle inte vara riktigt rättvist om en klass fick göra det men inte de andra.
Tänkte mig att karaktären skulle vara en ren Melee fighter, som Warriors och Rogues, med Dual Wield, enbart enhandsvapen, ingen sköld och Mail Armor.
(Intressanta stats skulle vara Agility, Strenght och Stamina.) |
Aha, det var jag som missade biten med att själva karaktären skulle vara närstrid, ursäkta.
Men visst vore det en intressant ide att kunna lära sig nya weapons och armour? ^^ _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Midaros

|
Posted: Wed Sep 02, 2009 6:21 pm Post subject: |
|
|
| DevilOnEarth wrote: | | Men visst vore det en intressant ide att kunna lära sig nya weapons och armour? ^^ |
Javisst, fast då skulle det vara så för alla Klasser och det skulle behövas någon form av konvertering så att tyngre armor gav mindre DPS, som tex. en procentuell minskning av attackpower och spellpower beroende på vad man hade på sig, annars skulle ju snart alla springa omkring i Plate.
I verkligheten så skulle ju en Warlock kunna Dual Wielda två svärd eller använda en tvåhands yxa, fast utan talang för närstrid eller styrkan som behövs för ett tungt tvåhands vapen, så skulle man nog inte göra särskilt mycket skada på det sättet. Men om vapnen har användbara stats för klassen som tex. Stamina och Intelligens för en Warlock, så tycker jag det skulle se rätt läckert ut med en Orc Warlock med en tvåhands yxa.
Misstänker dock att det tyvärr skulle bli mycket mera gnäll och bråk om loten i Raider och Dungeons, om alla kan equippa allting... |
|
| Back to top |
|
 |
DevilOnEarth
|
Posted: Thu Sep 03, 2009 4:30 pm Post subject: |
|
|
| Quote: | | Misstänker dock att det tyvärr skulle bli mycket mera gnäll och bråk om loten i Raider och Dungeons, om alla kan equippa allting... |
Jo så sant, det skulle nog göra mer skada än nytta _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
dackie
|
Posted: Fri Sep 04, 2009 12:10 am Post subject: |
|
|
Fasen, jag har läst allas ider.. jag gillar dom skarpt..
Som typ alla klasser borde ha q för sin klass.. för att få sin mount..
Skit bra..
Nu spelar jag inte sharman.. men jag för står er än då på något sätt.. visst.. och de där med att presten skulle få en ängel.. wow... skulle vara häftigt...
Warrior som blir gätte... visst.. men har få fase mig inte bli för stor.. vill ju gärna se bossen..
Två klasse som är all deles för starka är paladin och rough.. dom borde man göra om..
Hur många gånger har jag inte räddats av min Lay on hands och Divine Shield två skaker som gör Paladin stor sätt omöjligt att ta dö på.
Rough som är osynlig när han vill.. fusk han borde vara synlig när han är attack status.. inte för svina när de osar katt..
annars är jag rätt nöjd med dom övriga..
En ide på hunter är att han skulle få rida på sin pets som mount LvL20 få skill att rida sin pets.. Själv klart så ska han inte ha till gång till dom övriag mounts, utan bara dom han kan tämja Björn, Varg,Reptil,Katt, Spindel. LvL70 få exotisk pet tämja flyg djur.
Men..de var jag tycker.... _________________ -Skullcrusher-PvP-
DK-Tank-LvL80-PvP-Diabloknight-Hord Kör ej
Paladin-1Tank-2Battle Specc-LvL80-PvP-Deusvult-Hord Alt
Mage-??-LvL??-PvP-Nazûl-Hord
Hunter-1Markmanship-2Survival-LvL80-PvP-EldoriaMoria-Hord Main |
|
| Back to top |
|
 |
Midaros

|
Posted: Fri Sep 04, 2009 3:36 pm Post subject: |
|
|
| dackie wrote: | | En ide på hunter är att han skulle få rida på sin pets som mount LvL20 få skill att rida sin pets.. Själv klart så ska han inte ha till gång till dom övriag mounts, utan bara dom han kan tämja Björn, Varg,Reptil,Katt, Spindel. LvL70 få exotisk pet tämja flyg djur. |
Jag skulle hellre se att petsen skulle springa bredvid när man är mountad, som det var förr på den gamla goda tiden.
Men en Hunterquest där huntern fick lära sig att även tämja sitt riddjur själv, skulle faktiskt vara helfränt. |
|
| Back to top |
|
 |
dackie
|
Posted: Sat Sep 05, 2009 1:12 am Post subject: |
|
|
Ur säkta.. föregåend inlägg.. de var ju ny klass vi diskuterar.
Jag skulle vilja ha en rank klass.
Man får ju olika saker för hur mycke man gör i WoW.. och så dimper de ner i mail lådan när man har gort anntal saker för att få den.
Min skulle så fall vara (dragon lord) drak herre..
Ända sättet att få honom är att man kommit högsta level +att alla dugon och raid är gorda plus achievements poäng.. alltså en hard cord klass som blizzard ger dig som blir bunden till kontot.
Målet med honom är att han bara kommer att funka raid 10 25 när han har passerat viss high lvl
Hur ska han funka ute ivärlden är
Han ska vara en blaning mellan en alla klasser.
Första så kan han inte slåss utan han gör de med en drake. de gör honom sår bar när han inte har kontakt med med sin drake.
Hur skulle de se ut. Jo för att kan ska kunna göra skada så måste han gå i trans, var han blir genomskinlig och en drake kommer fram.. så nu kan man inte gör någon ska på honom, utan måste gå på draken, för att han ska dö. Tänk att han står i mitten och draken kan bara röra sig runt honom i viss cirkel area annars så tappat han kontakt och draken försvinner och han blir sår bar däfrö bör arean vara ganska stor..
Paladin eller worrior kan bara gör viss skada på honom efter som han flyger. så de klasser som gör mest skada kommer vara mage, hunter eller dom som kan göra distans skada.
hans arsenal kommer vara plate för huvud och hanskar.. kunna ha viss def gear ta imot viss skada utan att dö. restan kommer att vara cloth, lether och mail.. för att man ska kunna kombinera mana, och helsa.. för solo spel.
Sen i raid kommer de enbart vara tank gear för dragon lord.
Efter som han inte kan slåss utan sin darke,(ska gå viss sec för att fram kalla draken) så blir han den ända klassen som har mount från LvL1-högsta.. (För kan kan inte gå på stigar eller vägar för risk för bli attakerad och då dör han omedelbart efter som han kan inte slåss), för varge 10lvl så blir hans mount snabbare (som dom övriga klasser som skaffar sig mount). själv klart är de en mount drake han har.
sen när man har kommit till viss lvl så är de dax att ha med honom i raid.
Och för att ha nytta av honom, kräv de att alla klasser sammarbetart.
Hur skulle de se ut... tank delar treath med draken så fårt tank tappar så tar draken över och dör fortare, mage ger mana till honom.. dvs mage gör skad när de dax så kan han ge mana.. de som han vanliga fall ger sig själv. präst eller healer.. upp gift att första hand heala draken 2 hand tank. överiga gruppen, ju mer skada, ju mer dps gör desto mer ska gör draken skada...
Så vinnsten är, ju bättre gruppen sammar betar destå bättre är Drak lord.. vad gör ska drak lord göra... han ska för dela sin skada så effektivt som möjligt, efter som han har den största dps av alla över klasser.. (1 boss 3 mobs) skada 3 bossen efter som han har mest healsa 1 på vardera mobs tex. de ska kunna göra i en viss serie kobination.. menigen är att alla 4 ska dö nästan samtidigt.. kan han inte göra rätt, så tar de längre tid att döda mobsen.. för om vi seger att dps dödar en mobs före dom 2 andra+bossen så kommer de en ny mobs med hel full healsa och man får köra på enda tills serien är gämn och dom dör (samtidigt).. fattar? avenserat? jo de ska de vara.. för att kunna köra Dragon Lord..(hard cord klass) vana raid spelare .. Summan är att dom som kör raid med dragon lord ska ha grympt bra gear..
Så summan är klassen ska inte kunna få köra för än du är en WoW fantast.. och den ska bara ha som syfte att spela raid inte battle ground eller dugeon 5 eller raid 5 själv klart ska de vara svårt att lvl honom för hans tid är solo rakt av..(dugeon har du ju gort flera gånge om i andra klasser)
Obs Alla raser ska kunna vara dragon lord.
Sen ju mer achievements ju bättre Q i dom högre nivåerna Q för bara dargon lord.
Tja.. låter de som en korkad ide? Min dröm klass.. Dragon lord _________________ -Skullcrusher-PvP-
DK-Tank-LvL80-PvP-Diabloknight-Hord Kör ej
Paladin-1Tank-2Battle Specc-LvL80-PvP-Deusvult-Hord Alt
Mage-??-LvL??-PvP-Nazûl-Hord
Hunter-1Markmanship-2Survival-LvL80-PvP-EldoriaMoria-Hord Main |
|
| Back to top |
|
 |
Midaros

|
Posted: Sat Sep 05, 2009 9:11 am Post subject: |
|
|
| dackie wrote: | | Tja.. låter de som en korkad ide? Min dröm klass.. Dragon lord |
Tycker det låter bra, även om jag inte hängde med riktigt på de mer avancerade delarna, (eftersom jag själv inte raidar).
Det blir alltså en Hero klass, som troligen får börja på lvl-55 precis som Deathknightsen ?
Alla attacker/spells går direkt genom och kontrollerar, styr drakens attacker ?
Om jag skulle få ändra på något ... så är det att draken alltid ska vara där precis som ett hunter/warlock pet eftersom han inte kan försvara sig själv, men att draken inte ska kunna lämna cirkeln runt honom, som ska vara lika stor som andra klassers ranged attacks. Då kan klassen balanseras för att kunna delta i andra aktiviteter också, som tex. PvP eller dailys mm.
PS! Det var väl inget fel på ditt förra inlägg, jag tycker det är helt okej att komma med åsikter också.  |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - Design: niedermayr.cc for phpbbstyles.eu World of Warcraft and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
|